Welkom bij de
Reumapatiëntenvereniging Zoetermeer e.o.

lettergrootte:   A+ Ao
anbi_t.png


Zoetermeer tevreden over Wmo-dienstverlening

Zoetermeer, 11 november 2010 – Zoetermeerders die gebruik maken van de Wmo-diensten oordelen positief over de individuele voorzieningen. De tevredenheid van de onderzochte klanten komt over het algemeen redelijk overeen met het landelijk gemiddelde. Soms ligt het oordeel iets hoger, zelden lager.

De belangrijkste uitkomst is dat de klanten aangeven dat de ondersteuning ertoe bijdraagt dat zij zelfstandig kunnen blijven wonen en kunnen meedoen in de maatschappij. Ondanks de verwachte bezuinigingen is het streven de kwaliteit te borgen en daar waar mogelijk te verbeteren.De gemeente is blij met dit resultaat uit twee klanttevredenheidonderzoeken van SGBO en neemt de aandachtspunten mee in het Wmo-beleid 2011.

Zoetermeerse klanten zijn zeer tevreden over deze diensten:

  • de manier waarop de ondersteuningsaanvraag is verlopen (rapportcijfer 7,4)
  • de hulp die zij ontvangen bij hulp in de huishouding en ook de manier waarop zij worden geholpen vinden zij respectvol (rapportcijfer 7,7)
  • de bereikbaarheid van het Wmo-loket (rapportcijfer 7,5)
  • deskundigheid van de Wmo-loketmedewerker (rapportcijfer 7,6)

Aan de volgende diensten moet nog extra aandacht worden besteed:

  • de wachttijd na toekenning van een hulpmiddel
  • vervanging van de hulp in de huishouding bij ziekte of verlof van de hulp
  • collectief vervoer (rapportcijfer 6,8)

bron: www.zoetermeer.nl 

 

              TOP